Jak požádat o službu

Informace pro zájemce o službu

01

Získání formulářů a informací

Nejprve je třeba získat potřebné dokumenty k podání žádosti. Tyto formuláře si můžete vyzvednout osobně při schůzce se sociální pracovnicí, nechat si je zaslat e-mailem, poštou nebo stáhnout přímo z webových stránek. Součástí podkladů jsou také informace pro nastupující klienty a ceník služeb.
02

Vyplnění žádosti a lékařského vyjádření

K podání je nutné vyplnit Žádost o poskytnutí sociální služby a doložit Vyjádření praktického lékaře. Pokud se žadatel nachází v nemocnici nebo LDN, je možné doložit i předběžnou propouštěcí zprávu. Tyto dokumenty tvoří základní podmínku pro zařazení žádosti do evidence.
03

Podání žádosti a zařazení do evidence

Jakmile jsou dokumenty odevzdány, žádost je zaregistrována do Evidence žadatelů o sociální služby. Sociální pracovnice následně kontaktuje žadatele s potvrzením o zařazení a poskytne informace o dalším postupu.
04

Sociální šetření

Po registraci probíhá návštěva sociální pracovnice v místě aktuálního pobytu žadatele. Cílem je porozumět jeho situaci, potřebám a přáním. Během šetření je žadatel seznámen s Domácím řádem a návrhem Smlouvy o poskytování sociální služby.
05

Rozhodnutí o přijetí

Sociální komise domova posoudí předložené dokumenty, zdravotní stav i kapacitní možnosti zařízení. O výsledku – tedy o schválení či zamítnutí žádosti – je žadatel informován telefonicky, písemně nebo elektronicky. V případě zamítnutí jsou poskytnuty kontakty na jiné vhodné služby.
06

Zahájení pobytu a podpis smlouvy

Před nástupem se dohodne konkrétní datum a čas, obvykle v dopoledních hodinách. V den příchodu se sepisuje a podepisuje smlouva o poskytování sociální služby, s dostatečným časem na její prostudování. Klientovi je od začátku poskytována pomoc při adaptaci a spolupráce s rodinou i odborným personálem je samozřejmostí.

Dokumenty pro žadatele

Odmítnutí zájemce

top